Susikurk kūną, apie kurį visada svajojai REGISTRUOKIS NEMOKAMAI!

Nuotrauka

Maisto papildai sportuojantiems. Ką rinktis?

2016-08-03 | Simona Beperščaitė, GOFIT.LT

Ar sportuojant vartoti maisto papildus? Kaip juos vartoti? Ar tai veiksminga? O gal kenksminga? Tiek ir dar daugiau klausimų kyla bene kiekvienam naujai pradedančiam sportuoti žmogui.

Maisto papildai sportui ypač paplitęs reiškinys, keliantis daug diskusijų. Vieni mano, kad tai savęs žalojimas, kiti – kad tai puiki priemonė pagreitinti sporto rezultatus, dar kitiems sportavimas be maisto papildų neįsivaizduojamas.

Taigi, pradėkime nuo to, kad papildų yra tikrai gausybė: įvairių firmų, įvairaus poveikio, labai brangių ir nelabai, veiksmingų ir visiškai nereikalingų.  Dažnai pradedantieji iš papildų tikisi daugiau nei maisto papildai gali ir turi padaryti. Tą pačią klaidą daro tiek auginantys raumenų apimtis, tiek metantys svorį. Bet gal ne nuo to reikėtų pradėti rinktis papildus.  Iš pradžių, išsiaiškinkite kokio tikslo siekiate. Taip iškart atkris dalis papildų, kurie Jums nereikalingi.

Gerdami proteiną, nepriaugsite raumenų masė, jei nesugebate susidėlioti savo dienos režimo taip, kad pasigamintumėte ir bent 3-4, o dar geriau – 4-5 kartus pavalgytumėte pilnavertį maistą. Baltyminiais kokteiliais galima ir reikia papildyti baltymų racioną, bet ¾ jo turi sudaryti mėsa, žuvis, kiaušiniai ir varškė.

Merginos, kurios stengiasi numesti svorio, daro tokią pačią klaidą. Jos ieško kuo veiksmingesnių riebalų degintojų vietoj to, kad susitvarkytų mitybą. Juodojoje rinkoje yra riebalų degintojų, kurie padeda numesti svorio, net nebūtinai ribojant save prie stalo. Dažniausiai jie parduodami internetu, neaiškaus plauko tetulės platina juos iš rankų į rankas, arba iš po prekystalio turguje.

Visi nelegalūs riebalų degintojai savo sudėtyje turi vieną, o dažniau kelias uždraustas sveikatai, o kartais ir gyvybei, pavojingas veikliąsias medžiagas. Dėl to šių preparatų negalima vartoti amžinai ir svoris krenta arba laikosi tol, kol juos vartojate. Baigus juos vartoti, jis būtinai grįžta atgal. Kartais svorio grįžta šiek tiek daugiau, nei buvo prieš tai. Vartojant juos labai ilgai arba vartojant be pertraukos, tai gali baigtis labai rimtais sveikatos (pirmiausia širdies veiklos) sutrikimais arba net mirtimi.

Auginant raumeninę masę, organizmui reikalingas didesnis baltymų, o kartais ir angliavandenių kiekis. Kartais tiesiog sudėtinga surinkti didesnį baltymų kiekį iš maisto. Arba jums nesinori visa dieną tik valgyti. Čia puikiai pagelbsti proteino kokteiliai, kurie užpildo baltymų trūkumą.

Vienas iš svarbesnių raumenų masę padedančių didinti produktų yra kreatinas. Tai produktas, kurį drąsiai turėtumėte įtraukti į bendrą dienos racioną.

Ir trečias būtų BCAA aminorūgštys. Jos gali maksimaliai išsaugoti raumenis po krūvio ir juos atstatyti nuo pervargimo, tuo pačiu maksimaliai išsaugant sukauptus energetinius resursus raumenyse.

Vitaminų ir mineralų kompleksas visada būtinas tam,  kad sklandūs būtų visi organizme vykstantys procesai.

Metantiems svorį  puikus pagalbininkas - riebalų degintojai. Šie maisto papildai spartina medžiagų apykaitą ir ypač padeda deginti riebalus. Jų natūralios sudedamosios dalys (kofeinas, žaliosios arbatos ekstraktas, L-Karnitinas, Chromas, kambodžos ekstraktas, CLA, karčiavaisis citrinmedis (citrus aurantium), kiaulpienių šaknų ekstraktas, vienametės pipirmetės ir kt. vitaminai ir amino rūgštys) reguliuoja apetitą ir padeda organizmui eikvoti energiją iš sukauptų riebalų atsargų. Sveikai maitinantis ir reguliariai sportuojant, riebalų degintojai tikrai prisidės prie greitesnio lieknėjimo rezultato.

Žinoma, visko pagrindas yra subalansuota mityba. Tam, kad bet koks papildas būtų maksimaliai naudingas jūsų tikslui, pirmiausia suderinkite jį su savo mitybos racionu.

Kaip pasirinkti papildus?

Maisto papildų gausa veda į aklavietę. Iš tiesų sunku apsispręsti kokius išsirinkti ir kaip suderinti.

Pirmiausia, rinkitės papildus pagal tikslą, kurio siekiate:

  • Auginantiems masę

  • Metantiems svorį

  • Norintiems padidinti raumenų jėgą

  • Sąnariams

Tada atkreipkite dėmesį į tai, kada juos norėtumėte vartoti:

  • Prieš treniruotę
  • Po treniruotės

Dar vienas iš svarbiausių ir aktualiausių maisto papildų pasirinkimo kriterijų yra jų kaina. Kainų skirtumas gali būti labai didelis ir jis priklauso nuo daug dalykų: papildų savikainos, kuri priklauso nuo jų kokybės,  jų reklamos, transportavimo išlaidų. Tai yra, gyvendami Lietuvoje galite pirkt ir Lenkijoje arba Čekijoje pagamintus papildus. Galite pirkti iš JAV atvežtus ir dėl to kaina labai smarkiai skirsis. Žinoma, JAV gamintojai yra lyderiai, bet ne tik jie gamina gerus produktus.

Paprastai jau vidutinė kaina yra pakankama ir papildai bus pakankamos kokybės.

Daugiau straipsnių

Susikurk kūną, apie kurį visada svajojai REGISTRUOKIS NEMOKAMAI!

Komentarai
GoFit Facebooke
Užsisakyk naujienlaiškį